Історія одного ешелону.

chernivtsi-lviv

Потяг із “контрабандним” лісом відправився 25.05 зі станції «Клепарів» до станції «Вадул-Сірет», що  на Буковині, для повної перевірки 60 вагонів.  Ешелон без зупинок мав подолати відстань між станціями. Саме у цьому запевнили правоохоронці активістів у Львові.  Були призначені працівники поліції для супроводу ешелону, прозорості перевірок та доставки саме цих вагонів до місця призначення. Активіст Матвіїв Тарас надав контакти супроводу.
Ніби все добре, співпраця налагоджена. Але потяг зупиняється на станціях для переформування. Станція «Хриплін» – один вагон залишився. Супровід повідомляє, що у кримінальному провадженні фігурують лише 9 вагонів, і контролювати всі вагони фізично неможливо. Як формувався ешелон, залишається лише здогадуватись. Далі станція «Коломия» – переформування. (Хочу зауважити, що супровід охоче іде на контакт та інформує про події, рух потягу. Так само і працівники залізниці всього західного регіону крім Чернівців.) Потяг не мав зупинятись, за попередньою домовленістю. І якщо у провадженні зазначено 9 вагонів, розумію, що за рештою вагонів навіть супровід дивитись не буде. Акцент на 9 вагонів. Чому саме ці вагони, чому 9 і за якими критеріями їх відбирали? Питання риторичне.

Станція «Чернівці». Потяг мав прибути 28.05 вночі, 2-3 година. О третій телефоную на вокзал. Представився, пояснюю ситуацію, та запитую чи приїхав потяг. «Ми таку інформацію не надаємо, ще й по телефону», – інформує черговий секретної станції «Чернівці». Каже приходьте зранку та спілкуйтесь з керівництвом. Телефоную до львівських правоохоронців: «Потяг вже в Чернівцях. Раніше восьмої ранку не вирушить». Біля 9-ї ранку. Спілкуюсь з начальником станції. Прошу надати інформацію. Олександр Іванович без рішення суду не може… Виявляється, для того, щоб узнати, чи приїхав потяг із «контрабандним» лісом, чи у процесі формування та коли буде відправка, потрібно рішення суду. А ще є письмовий наказ керівництва Львівської залізниці про заборону надавати «секретну» інформацію. Ну…я наказ  не бачив. Та все ж таки дав номер телефону куди можна звернутись з такими питаннями.
Супровід на дзвінки не відповідає – відпочивають.  Іду шукати вагони за номерами на світлинах, які надав Матвіїв Тарас. І тут царство станції «Чернівці» оживає. Підходить охоронець з «серйозним чоловіком»: «Не можна без дозволу, пройдемо до чергового». Підійшли до чергового. Ну не знала жіночка що робити. Телефон біля вуха. Хто ви? Звідки? Для чого? Нарешті рішення прийнято: «Якщо ви маєте право знімати то знімайте». Такої однозначної відповіді я не очікував.
Під’їхали активісти Петіченко Микола та Валерій Аіріній. Знімаю. Знов підходить охоронець та вже з поліцією/міліцією вокзалу і каже, що тут не можна фотографувати. «Ви забороняєте мені знімати?» –  запитую я. «Ні! Просто начальник станції сказав, що тут не можна фотографувати. Я хотів вам  це повідомити», – відповідає коп. Анекдот продовжується.
Знайшли потрібний ешелон (деякі номера зі світлин співпадають).

Світлини львівських активістів

Світлини зі станції Чернівці

Нарахували лише 28 вагонів. Ешелон в процесі формування. Отже скільки приїхало і скільки поїде вагонів невідомо.
Приїхала на виклик залізничників нова поліція. Порушень з нашої сторони не виявила. Заступник начальника станції заявив, що вагони знімати заборонено. Дозволено знімати тільки на пероні, а далі ні-ні – зона підвищеного ризику. То нічого, що колія не одна. Потяги зупиняються на різних коліях, де вільно здійснюється посадка. Тобто для пасажирів ця зона не є підвищеного ризику. Ще незадоволений шеф тим, що активіст заліз на вагон. З цим, ще можна погодитись. Але як працюють! Просто диво! Чоловік заліз на вагон – побачили. Ходять ешелони з «контрабандним» лісом – не бачать.

 

 

Прибули чернівецькі УЗЕшники перевірили вагони: 8 на місці, один в Хриплині. Порівняли наші списки. Всі дев’ять вагонів у нашому переліку є. Пізніше порівняли списки з правоохоронцями із супроводу.


В приватній розмові один із працівників залізниці повідомив чому відправили ешелон зі Львова, всупереч відкритому кримінальному провадженню. Потяг мав залишатись на місці, де зафіксовано порушення, для подальшої перевірки, огляду. А відправили потяг на Вадул – Сірет лише тому, що за затримку залізниця буде виплачувати штраф. Адже договір підписаний, гроші залізниця отримала і повертати не захоче. Тож залізниця має доставити вагони до митниці, а решта вже не цікаво. В такому випадку залізниця виконала свої обов’язки та повністю знімає з себе відповідальність.

28.05 о шостій вечора 35 вагонів зі станції «Чернівці» вже стояли на Вадул-Сіреті. Від’єднали 7 вагонів з кримінального провадження. Ще 2 вагони в дорозі. Комісія(львівські правоохоронці, УЗЕ, керівництво митниці) вирішила почати перевірку з понеділка. Знов в приватній розмові один з митників зауважив, що вагони мали перевірятись у Львові, а “віддуватись” потрібно буде їм.

 

 

30.05 дев’ята ранку, “Вадул – Сірет”. Присутні тільки хлопці із супроводу. Підійшов відповідальний Вадул – Сіретської митниці та заявив, для того щоб ми змогли бути присутніми при огляді потрібно написати запит. У нас ще є година. Тобто їдьте у Чернівці, пишіть запит, отримуйте дозвіл і вперед до огляду. Телефоную черговому. З’єднують з в.о. начальника митниці Кулінським О. Скорчений коментар: «Там (на огляді) буде СБУ, УЗЕ, супровід, екологи, митники, а громадськості там немає що робити. Все згідно чинного законодавства в рамках кримінального провадження».

 

 

 

Ось така співпраця. Обіцянки. Відкритість.  Хто дійсно співпрацював, це хлопці із супроводу. Їх робота доставити 9 вагонів вказаних у кримінальному провадженні. Вони їх доставили. Повне порозуміння та обмін інформацією.

На світлинах вагонів львівських активістів, якими поділився Матвіїв Тарас, в кримінальному провадженні є лише один.

3.06. Перевірили чотири вагона: 3 – дрова, 1 – пиловочник. Все згідно документів. Подальше висвітлення подій не має значення. З 60 вагонів до огляду дійшли лише 9. Чому 9? Чому саме ці вагони? І вже не важливо знайдуть фахівці чи не знайдуть порушення.

матеріали по темі:

Активісти: Тарас Матвіїв, Микола Петіченко, Валерій Аіріній.

5 коментарів

  1. Сайгон коментує:

    Чуть не упав з стільця ! Злодій, гопник, шахрай, контробандист он же Богданов Валєра перевіряє вагони !!! Да панове, ми в повній жопі!!!

  2. лесоруб коментує:

    Коля не смеши ….изду она и так смешная

  3. Андрій коментує:

    Хлопці, хоть щось роблять, інші тільки говорять.

  4. Анонімний коментує:

    Бачу є ” чесні” люди , яких дратують такі люди , які шукають відповід на такі контрабандні схеми перевозу якісної деревини. А в чому справа ? Чого так нервуватися? Ідіть і и допомагайте , якщо ви рахуєте себе чеснішими, більш порядними. Але робіть! Щось робіть для самих себе і ваших наслідників. Не дайте розкрадати себе і свою державу. В противному випадку є причина , чому можуть ” нервувати” люди на подібні перевірки злочинців. Ці злочінцілюблять тих, які махають на все рукою, і кажуть :” і що вони цим зроблять, до кажуть?”…..От так і буде жити народ краіни у злиднях і корупції …

  5. Анонімний коментує:

    а видколы Аирини тотже богданов що возыв сигареты на румынию а счас возыть на италию и тут такый правельный кому вирь счас

Напишіть відгук